Firemní workshop se společností Kaufland

Kontext 

Od počátku tohoto století prošel náš každodenní život (nejen) v Evropě mnoha změnami. Největší změny jsme pak zaznamenali v průběhu pandemie covidu. V jejich důsledku se novým trendům v nakupování musel přizpůsobit i potravinářský průmysl a obchod. Jedním z hlavních trendů je otázka, zda nakupovat fyzicky nebo online. Chcete si před nákupem přivonět k čerstvému ovoci a zelenině, nebo se raději spolehnete na reklamu a e-shop prodejce? Pro všechny obchodníky, velké i malé, z toho samozřejmě vyplývají důsledky pro personál, budování značky a růst obecně. Náš poslední workshop se společností Kaufland zkoumal právě některé z těchto otázek a výzev, které jsou součástí nejen roku 2024… 

Workshop 

Náš pololetní firemní workshop programu Executive MBA se konal v pátek 24. května v učebnách Fakulty podnikohospodářská. Naši firemní hosté zastupovali jednoho z největších prodejců v České republice, firmu KAUFLAND: Jörg Bauer, člen představenstva, a Veronika Křížová, manažerka lidských zdrojů. 

Úvodní informace o společnosti a jejich výzvách dostali naši studenti od týmu Kauflandu v průběhu online setkání. Toto setkání umožnilo provést primární výzkum a naplánovat si práci na den workshopu. Studenti EMBA se rozdělili do tří týmů a dostali jednu ze dvou problémově orientovaných otázek, které jim poskytli naši firemní hosti. Jedna se týkala personálních problémů společnosti Kaufland, zatímco druhá se více vztahovala k celkové strategii v měnícím se maloobchodním prostředí (detaily  bohužel nemůžou být zveřejněny). 

V průběhu celého dne měli studenti pro doplňující otázky a rychlou zpětnou vazbu k dispozici jak Jörga Bauera tak i Veroniku Křížovou. Jako obvykle týmy na závěr workshopu prezentovaly svá zjištění a doporučení. Jörg Bauer hodnotil seminář takto:  

„Po celý den nás inspirovala intenzivní práce studentů na našich otázkách. Jejich závěrečné prezentace a relevantní otázky nabídly přínosné pohledy na problematiku a možná řešení, které budeme určitě dále zkoumat a zavádět“ 

Během prezentací byly ze strany společnosti Kaufland pokládány dotazy a vzneseny připomínky ohledně povahy a proveditelnosti navrhovaných doporučení. Celkově byl tento den hodnocen jako mimořádně úspěšný. 

Poděkování patří společnosti Kaufland, která umožnila konání tohoto workshopu a po dobu celé akce se na něm aktivně podílela. Pro naše studenty je možnost nahlédnout do zákulisí konkrétního odvětví a společnosti vždy velmi přínosná. Gratulujeme studentským týmům k dobře odvedené práci během celého firemního workshopu. 

Komentáře od účastníků 

  • „…Kaufland je společnost z odvětví, které všichni velmi dobře známe, což nám velmi pomohlo. Díky poskytnutým informacím a našemu vlastnímu průzkumu jsme byli schopni se připravit před samotným workshopem. Jörg a Veronika ochotně odpovídali na všechny naše otázky a byli otevření diskusi slabých stránek jejich firmy.“ 
  • „Workshop byl nabitý informacemi a opravdu poutavý, s dobře připravenou firmou, která přinesla jasné a praktické poznatky.“ 
  • „Jako obvykle jsou reálné příklady z podnikání velmi cenné. To platí i pro tento případ, který měl mnoho společného s tématy, kterým se věnuji pracovně. Byl jsem také rád, že jsem mohl pracovat s předchozí skupinou studentů, protože jsem měl možnost tyto lidi více poznat. Způsob vedení semináře ze strany lektorů byl vynikající.“ 

 

Děkujeme také Jörgu Bauerovi za jeho pochvalný komentář na LinkedInu. 

Pokud se chcete o firemních workshopech dozvědět více, můžete si přečíst o workshopech se společnostmi CE Industries a BENEŠ a LÁT.