Firemní kultura v rostoucí IT firmě: workshop se společností STRV
Každý semestr jsou naši studenti zváni na firemní workshop, v jehož rámci české, evropské i mezinárodní podniky hledají řešení aktuálních interních problémů. Tyto workshopy obohacují výuku a umožňují studentům uplatnit dovednosti získané v dosavadních kurzech v praxi. Zároveň jim poskytují příležitost seznámit se z první ruky se současnými výzvami v podnikové praxi.
Během červnového workshopu jsme se opět věnovali tématu navrženému členem ročníku Executive MBA 2023, tentokrát Janem Kaltounem, který spolu se svými kolegy Ondřejem Slabým, Agátou Wagenknecht a Karolínou Zvolskou, taktéž studentkou našeho MBA programu, představil problematiku ze svého zaměstnání u společnosti STRV.
Studenti se na workshop obvykle připravují formou online schůzky a samostudiem poskytnutých podkladů. Tentokrát byl však workshop zaměřen na téma firemní kultury, jedné z hlavních silných stránek STRV, a na otázku, jak ji efektivně přenášet mezi různými pobočkami firmy. Z toho důvodu jsme zástupcům firmy poskytli více času v úvodní prezentaci, aby se mohli podělit o své zkušenosti, postřehy a také nadšení se studenty.
Jako vždy zástupci firmy i tým Executive MBA studenty po celý den aktivně podporovali a poskytovali zpětnou vazbu k jejich nápadům. Bylo skvělé sledovat, jak se výkony studentů zlepšily díky zkušenostem získaným během předchozích firemních workshopů. Téma však bylo poměrně náročné, předchozí workshopy se většinou věnovaly vnějším faktorům, jako jsou akviziční cíle nebo zákaznická zkušenost, zatímco STRV tentokrát otevřelo téma interní kultury a mezikulturní spolupráce.
Po několika hodinách intenzivní týmové práce studenti prezentovali své doporučení týmu STRV.
Na otázku „Co se vám na workshopu líbilo?“ účastníci odpovídali například:
- Možnost nahlédnout do jiného odvětví. Práce pod tlakem a pocit uspokojení, když se výsledky konečně začaly formovat.
- Spolupráce v týmu, práce pod tlakem.
- Téma kultury a perspektivy týmů.
- Bylo příjemné poznat firmu zblízka a propojení různých ročníků MBA byla zajímavá zkušenost.
- Problémy byly jasně a zajímavě formulovány.
- Téma bylo odlišné od předchozích workshopů, takže pro mě velmi zajímavé.
- STRV je inspirativní společnost a bylo skvělé slyšet jejich příběh.
Pokud se chcete o firemních workshopech dozvědět více, můžete si přečíst naše články o spolupráci s OMV, Kauflandem, CE Industries nebo BENEŠ a LÁT.